Svět je plný cest městem, loukou, mechem…
„Kamkoli se vydáš, měj cestu jasnou. Dívej se, zkoumej a nepřestávej žasnout.“
Vize školy
Naší vizí je vytvořit školu s ekologickým zaměřením, jejíž činnost je v souladu s přírodou, maximálně využívá okolní přírodní prostředí a vychovává novou generaci prostřednictvím vlastní zkušenosti, hlubokého prožitku, pozorováním a hravým experimentem.
„Nepřestávej žasnout. Vzpomeň si na semínko v plastikovém kelímku – Kořínky míří dolů a rostlinka stoupá vzhůru a nikdo neví, jak a proč, a nikdy nezapomeň na dětské obrázkové knížky a první slovo – největší slovo ze všech – DÍVEJ SE.“ – R. Fulghum
Našim dětem chceme dát vše, co vyjadřuje motto naší školičky. S touto filosofií se snažíme naplňovat cíle RVP PV, podle něhož naše škola pracuje.
- zajistíme aktivní kontakt s prostředím
- umožníme získávání praktické zkušenosti
- umožníme hluboký prožitek
- využijeme prvky umění a hry
- klademe důraz na sebereflexi a sebepoznání dítěte
Pedagogové volí formy a metody vzdělávání tak, aby odpovídaly vývojovým předpokladům dětí a stanoveným vzdělávacím cílům, hledají vhodné strategie a metody pro individualizované vzdělávání dětí a vytvářejí pozitivní třídní klima podporující učení. Vzdělávací nabídka je pro děti srozumitelná a dobře organizačně zvládnutá. Ve vzdělávací nabídce jsou účelně zastoupeny různé metody a formy. Při své práci využívají individuální a skupinové činnosti, činnosti řízené a spontánní, činnosti, frontální činnosti, diskuze, relaxační činnosti, tvořivou dramatiku, problémové učení, kooperativní učení, exkurze, osobnostně sociální výchovu, prožitek, experiment, pozorování, ale i zájmové aktivity.
Pedagogové nabízejí dětem aktivity podporující objevování, kladení otázek, tvořivost a autonomii a iniciativu každého z dětí. Ukazují dětem souvislost toho, co se naučily ve škole, s reálnými situacemi každodenního života. Nabízejí dětem aktivity, které posilují jejich pozitivní sebepojetí a sebevědomí, psychickou zdatnost a odolnost. Užívají výchovně-vzdělávacích strategií, které pomáhají dětem vytvářet pozitivní vztahy a učit se vzájemně spolupracovat, respektovat druhé, vyjednávat, přijímat a uzavírat kompromisy.
Nejdůležitější je probouzet u dětí aktivní zájem a chuť dívat se kolem sebe, naslouchat a objevovat i odvahu ukázat, co všechno už samo umí, zvládne a dokáže. Veškerá naše vzdělávací činnost s dětmi vede k získání klíčových kompetencí, které jsou důležité z hlediska přípravy dítěte pro úspěch v základní škole, v celoživotním učení a praktickém životě.
Vzdělávací cíle a záměry
- Rozvíjíme samostatné a zdravě sebevědomé dítě, které zkoumá a objevuje svět radostnou a přirozenou cestou prožitkového učení.
- Podporujeme samostatnost dítěte, klademe základy celoživotního vzdělávání všem dětem podle jejich možností, zájmů a potřeb, učíme je zdravému životnímu stylu, vážit si svého zdraví a chránit jej.
- Ve vzdělávání upřednostňujeme smyslové vnímání jako základ veškerého přirozeného poznávání, podporu přirozeného pohybu v přírodě s uvědoměním si důležitosti její ochrany.
- Vytváříme citlivý vztah k životnímu prostředí a podporujeme lásku k přírodě.
- Chceme, aby se všechny děti cítily bezpečně, a byly u nás šťastné a spokojené.
- Povedeme ke schopnosti přizpůsobit se podmínkám vnějšího prostředí i jeho změnám.
- Rozvíjíme úctu k životu ve všech jeho formách.
A jaké mají cíle děti, které přicházejí k nám do mateřské školy? Bavit se, hrát si, dobře se cítit, mít kamarády, užít si den v radosti a bezpečí. Protože je hra pro dítě tak cenná a důležitá, snažíme se propojit cíle výchovné s cíli našich dětí.