Mateřská škola Suchdol nad Lužnicí
Menu
  • O nás
  • Naše třídy
    •  Ježečci
    •  Šnečci
    •  Motýlci
    •  Berušky
    •  Včeličky
  • Galerie
    • Fotky Ježečků
    • Fotky Šnečků
    • Fotky Motýlků
    • Fotky Berušek
    • Fotky Včeliček
  • Personální obsazení
  • Kontakty
  • Ke stažení
  • Zápis do MŠ 2023
  • Připravujeme
Menu

VYHODNOCENÍ DOTAZNÍKŮ

Zveřejněno v 11 ledna, 20236 února, 2023 od sefredaktor

Milí rodiče, ráda bych se vyjádřila k dotazníkovému šetření. A tak tedy postupně jednotlivými otázkami. 60 respondentů

1) Velmi nás potěšilo zjištění, že Vaše děti chodí do MŠ rády, ba dokonce velmi rády a to i ve třídě Berušek, kde prošly prvním odloučením od rodičů, tedy náročnou adaptací. Jsme rádi, že vnímáte i takové situace, kdy dítě do školky nejde zrovna s největší chutí, ale odchází spokojené, veselé a plné zážitků. To nás opravdu velmi těší a jsme se vědomi toho, že jde o zásadní fakt.

2) Na to navazuje další otázka, zda s Vámi děti hovoří o dění ve školce. Ve veliké většině odpovídáte, že každý den se od svých dětí dozvíte jeho nové zážitky a zkušenosti. Menší část odpovídá, že občas. A tak jsme potěšeni, že pobyt v MŠ je pro Vaše děti situace, o které mají co říci a přináší jim nové zkušenosti. Nejvíce podle Vás zmiňují:

Berušky: písničky, kamarády, básničky, malování, co bylo k obědu, kdo zlobil, co tvořily, jak cvičily, kde byly na procházce a co venku dělaly

Ježci: nové písničky, nové poznatky, děti mají rády paní učitelku Janičku a Renču, líbí se jim ve školce, vypráví jak chodí na procházky, co nového tvoří a vyrábí

Šnečci: písničky, kamarády

Motýlci: kamarády, písničky, úkoly

Včeličky: zpívání s doprovodem kytary, zpívání u stromečku, aktivity spojené s Vánoci, ruční tvorba, venkovní aktivity

3) A v čem podle Vašeho názoru svědčí navštěvování MŠ Vašim dětem nejvíce?

Berušky – socializace, dodržování pravidel, samostatnost, emoční inteligence, řešení problémů, rozšiřování vlastních obzorů a dovedností, začlenění do kolektivu, sebedůvěra, pobyt v jiném prostředí, komunikace s ostatními, děti si po sobě začínají uklízet, projevuje se u nich rozvoj výtvarných, hudebních a pohybových schopností, ohleduplnost, respektování autority

Ježci – samostatnost, socializace, prohlubování znalostí, zapojení do kolektivu, důvěra, dodržování pravidel, lépe mluví, ohleduplnost k druhým, pobyt v kolektivu, lepší fyzická zdatnost, děti se naučily dělit se o hračky, poprosit, poděkovat, jsou zručnější, umí přijímat výhry a prohry, „Vzhledem k tomu, že máme alespoň půl dne klid, pácháme na ní pak méně násilí“ J

Šnečci – schopnost vykomunikovat si své potřeby, navazování vztahů s dětmi, vnímání tradic, svátků, ročních období, dnů v týdnu, samostatnost, zdokonalení výslovnost, obohacení slovní zásoby, socializace, dodržování pravidel, ohleduplnost, tvořivost

Motýlci – samostatnost, řešení problémů, dodržování pravidel, vztah k přírodě, rozšíření všeobecných znalostí, průbojnost, zapojení se v kolektivu, ohleduplnost, získání nových přátel, chápání pravidel a respekt k druhým, sebedůvěra, zručnost, komunikace s ostatními

Včeličky – samostatnost, sebedůvěra, socializace v navazování nových vztahů a kamarádství, pobyt v novém prostředí, ohleduplnost k druhým, setkání se s odlišnostmi, vztah k přírodě, dodržování pravidel, získání nových dovedností, nebojácnost, soběstačnost, lepší fyzická zdatnost

4) Velmi nás těší, že cítíte, že se k Vašim potřebám staví MŠ vstřícně. Děkujeme.

5) Dále jsme rádi, že z velké většiny pravidelně sledujete webové stránky MŠ.

6) Jako velikánské vítězství vnímáme Vaši informaci, že vztah Vašich dětí a učitelek ve třídě vnímáte jako vřelý, vstřícný a kamarádský. V kombinaci s tím, že Vaše děti chodí do MŠ rády, velmi rády, je to naprosto úžasný výsledek.

7) Vaše hodnocení spokojenosti v jednotlivých bodech jste hodnotili známkami jako ve škole (1-5) a došlo k těmto průměrům:

  • informovanost ze strany MŠ                1,37
  • zázemí MŠ 1,06
  • úroveň výuky se pohybuje v průměru 1,0 – 1,3
  • akce MŠ 1,15
  • vztahy a atmosféra v MŠ 1,44
  • úroveň komunikace s MŠ 1,29
  • vedení MŠ 1,15
  • učitelky MŠ 1,08
  • naplnění Vašich očekávání 1,07

 

8) Vaše mínění o stravě podávané dětem se hodně liší – stravu vnímáte jako podle pravidel zdravé výživy, jako pestrou, jako málo pestrou nebo nedokážete posoudit…

K tomuto bodu bych ráda doplnila, že stravování – svačiny i obědy – je plně v kompetenci školní jídelny, odkud jídlo dovážíme a ve výdejnách MŠ pouze ohříváme a vydáváme dětem. Vedoucím školní jídelny je pan Michal Kouba a zodpovídá se paní ředitelce ZŠ. Vedoucí školní jídelny musí plnit spotřební koš tak, aby strava obsahovala dostatek zeleniny, ovoce, mléka, masa a tak dále. V našich podmínkách se soustředíme pouze na samostatnost dětí při sebeobsluze – děti si většinou samy přinesou talíř, příbor, hrníček s pitím, nádobí po sobě také odnáší, starší děti si mažou pečivo pomazánkou, dbáme na správné držení lžíce a příboru, kvalitu stolování a v neposlední řadě na to, zda děti dokáží poprosit a poděkovat. Děti si mohou říci, kolik jídla si přejí dostat na talíř, mohou si přidat jídla do sytosti. Do jídla děti zásadně nenutíme, respektujeme individuální potřeby a chutě dětí. Snažíme se je však motivovat alespoň k ochutnání předložených potravin. Se zbudováním jedlé zahrady se snažíme využívat i potraviny, které si s dětmi sami vypěstujeme. Děti tak vidí výsledky své práce a s větší chutí ochutnávají tyto plodiny jako jsou bylinky do pomazánek nebo nápojů, zelenina ke svačinkám nebo při pobytu na zahradě, ze které se tímto stává zahradní učebna. Některé třídy využívají tyto plodiny k vlastnímu pečení (rebarborový, rybízový či jahodový koláč).

 

9) Komunikaci s učitelkou o Vašich dětech vnímáte povětšinou jako vynikající, dostatečnou, přiměřenou. Nezaznamenali jsme žádné návrhy ke zlepšení komunikace.

Z vlastní zkušenosti chápu, že při přivádění dětí do MŠ a odvádění dětí z MŠ není dostatek prostoru pro důvěrnou komunikaci mezi učitelkou a rodičem. Proto bych Vás tímto ráda poprosila o trpělivost – a pokud s paní učitelkou potřebujete něco důvěrně probrat, pokud potřebujete čas a prostor pro diskusi, požádejte paní učitelku o termín, kdy se Vám bude moci věnovat. Vše je o domluvě a nám upřímně záleží na Vašich potřebách a přáních. Stejně tak se nebojte oslovit paní ředitelku. Cokoli máte na srdci, rády s Vámi probereme. Leckteré nejasnosti nevyřešíte s přáteli u kávy nebo na dětském hřišti – právě tak někdy vznikají spíše nedorozumění a křivdy. A tak se na nás nebojte obrátit. Věřte, že máme společný cíl a tím je spokojené a zdravé dítě.

 

10) V dotazu, zda máte zájem o besedy a setkání s odborníky v prostorách MŠ jste projevili téměř poloviční zájem, za který děkujeme. V této době pro Vás už hledáme zajímavé přednášky a besedy, které Vám nabídneme.

 

11) A jak vnímáte informovanost ze strany MŠ? Opět jsem pro Vás připravila průměry, které vzešly z Vašeho hodnocení jako ve škole (1-5)

  • rodičovské schůzky                                   1,10
  • informace od učitelek ve třídě 1,14
  • informace od dalších učitelek 1,40

K tomuto bodu bych ráda uvedla, že nejlépe Vaše dítě znají paní učitelky z Vaší domovské třídy, které o něm vedou i podrobnou diagnostiku a mají o něm největší přehled. Pokud se následně třídy na odpoledne spojují nebo ve třídě je jako záskok jiná paní učitelka nebo nastoupila paní učitelka nová, těžko Vám podají relevantní informace o Vašem dítěti. V dotazech a potřebách řešit nějaký problém nebo situaci je lepší se obracet na Vaši paní učitelku. V celé MŠ je 125 dětí a není v našich silách znát zvláštnosti všech dětí. Od toho jsou paní učitelky na Vašich třídách.

  • informace na nástěnkách tříd v šatně a u dveří 1,12
  • webové stránky 1,37

Na základě tohoto dotazníkového šetření jsme si uvědomili, že webové stránky, které jsou založeny na rolování příspěvků, jsou málo přehledné, pokud přidáváme připravované akce. Děkujeme za Vaše připomínky. Ihned jsme na našich webových stránkách přidali další záložku „Připravujeme“, kam Vám přidáváme připravované akce, výlety, divadla, návštěvy a tak dále. Pokud máte jakékoli další připomínky, budeme za ně rádi. Přecejen bez zpětné vazby nevíme, jak situaci zlepšit. Děkujeme za spolupráci.

 

12) Co Vás v uplynulé době v souvislosti s MŠ potěšilo?

  • akce s rodiči, že se děti těší do MŠ, akce Dušičky – citlivost a připravenost programu, vyrábění v MŠ, prezentace MŠ, vánoční zpívání, dítě překonalo strach z vystupování před lidmi, individuální přístup a iniciativa učitelek (Berušky), fungující MŠ, kreativita dětských prací, vánoční focení, přátelský přístup, každodenní nadšení a radost a úsměv dcery (Ježci), autorské písničky, integrace diabetika ve třídě, informovanost o nemocnosti v MŠ, vstřícnost MŠ, pečení s dětmi, výlety, aktivity na sv. Martina (Včelky),

„Potěšilo mě, že se do různých akcí ve školce mohou zapojit i rodiče, potěšilo nás i jakým způsobem jsou děti ve školce vedeny, jaké dělají aktivity, také kolik se toho dcera naučila za těch pár měsíců“ (Ježci)

„Všeobecně znalosti dítěte. Každý den přichází s novými informacemi co je za roční období, co se v tuto dobu dělá, jaké jsou státní svátky a co znamenají“ (Motýlci)

K tomuto bodu bych velmi ráda připsala, že nás těší Vaše spokojenost s připravovaným programem. I nadále se budeme snažit připravovat akce ve spolupráci s rodiči, objevovat nové typy na výlety a akce – a věřte, že budeme moc rádi za Vaše doporučení. Nebojte se nás oslovit, vždyť je to i Vaše školka.

 

13) Co byste doporučili změnit, zlepšit, aby podle Vás MŠ fungovala lépe?

  • zvětšit kapacitu MŠ

Navýšení kapacity MŠ je plně v kompetenci zřizovatele, tedy vedení města. Vedení města bylo informováno o nedostatečné kapacitě vedením MŠ již ve školním roce 2019/2020. Následně pak každý další rok. V současné době je téměř hotový projekt připravované MŠ, vedení města řeší způsob vytápění v návaznosti na zvýšení ceny energií a možné dotace na nízkoenergetický dům – v lednu by měl být hotový projekt nové budovy MŠ. Výhledově by nová budova MŠ mohla stát v roce 2024 na místě staré budovy MŠ – naproti přes ulici současné MŠ – stará budova bude zdemolována a vystavěna bude nová přízemní, dvoutřídní budova MŠ s předpokládanou kapacitou cca 50 dětí.

  • odpolední kroužky pro děti, zájmové aktivity (angličtina, logopedie a další)

Program MŠ zjednodušeně vychází z požadavků Rámcového vzdělávacího programu, který si každá MŠ upravuje „na míru“ do svého Školního vzdělávacího programu, který je natolik komplexní, že další aktivity nejsou pro rozvoj dítěte pro podmínky výchovy a vzdělávání zapotřebí. Každá učitelka je kvalifikovaný pedagog, který pracuje podle těchto pravidel a zároveň svou práci přizpůsobuje věku dětí a individuálním zvláštnostem dítěte – zajišťuje tak komplexní předškolní výchovu a vzdělání. Pokud takto pedagog odvádí dobře svou práci a snaží se rozvíjet všechny oblasti RVP najednou, o čemž jsem v našem případě přesvědčena mimojiné i z hospitační činnosti, potom není zapotřebí další nadstandardní aktivita a dítě má nárok na odpolední činnosti, které nevyžadují takové soustředění a pozornost – stejně jako dospělý člověk si po vykonané práci potřebuje odpočinout, není to jinak ani u dětí. Odpolední činnosti respektují výkonnostní křivku dítěte a dítě má možnost k aktivní či pasivní relaxaci dle své volby. Předcházíme tím přetěžování dětí.

Pro sociální rozvoj dětí v nadstandardních aktivitách doporučujeme kvalifikovaného lektora na danou oblast a respektujeme, že toto je plně v kompetenci rodičů.

  • parkování kočárků ve spojovací hale mezi jídelnou a MŠ

Bohužel podle daných hygienických pravidel nemůžeme umožnit vjezd kočárků do prostoru MŠ.

  • prodloužení provozu do 16:30

Do 16:00 nám zůstává v MŠ maximálně jedno dítě. Zatím jsme tedy nezpozorovali potřebu prodloužení provozu. Na tento požadavek se zkusím zaměřit a zjistit možnosti jeho naplnění.

  • možnost rodičů navštívit a pozorovat dítě při pobytu v MŠ

Rodiče samozřejmě mají možnost do MŠ vstupovat a účastnit se programu, ale vše je nezbytné konzultovat s paní učitelkou. Paní učitelka je zkušený pedagog a ví, co taková návštěva udělá nejen s Vaším jedním dítětem, ale s celou skupinou. Nakolik tato návštěva bude přínosná a nakolik bude ke škodě. Adaptační proces je složitá situace, která je zapotřebí řešit individuálně, protože každé dítě je jiné. Sejdou-li se ve třídě dvě autority jako je učitelka a maminka, dítě se dostává do nelehké situace. Těžko se tato situace popisuje obecně. Věřte však, že máme všichni stejný cíl – aby dítě bylo spokojené a chodilo do MŠ rádo. A tak je vše o komunikaci. Nebojte se obrátit na paní učitelky nebo na paní ředitelku.

  • více informací o dítěti ze strany učitelek

Jak jsem již uváděla výše, chápu, že při předávání dětí nemáme dostatek prostoru pro společnou diskusi, a tak prosím, máte-li specifické dotazy, určitě se ptejte, domluvte si s paní učitelkou schůzku, napište otázky …. Věřím, že naleznete společný kompromis, jak se dohodnout tak, aby na společnou konverzaci měla klid paní učitelka i Vy.

  • lepší informovanost v jaké třídě se dítě odpoledne nachází, spojování tříd na odpočívání po obědě

Občas se stane, že náhle někdo z pedagogů musí odejít, onemocní, ošetřuje nemocné dítě a podobně. V takové chvíli se snažíme situaci vyřešit tak,  jak jen nejlépe to dokážeme. Někdy je situace tak náhlá, že nestihneme ke dveřím přidat lístek, jak jsou třídy spojeny. Prosíme tedy o shovívavost, v ideálním případě o spolupráci. Budeme rádi, když nám situaci pomůžete vyřešit – nabídnete se doplněním informace, nahlásíte nedostatek a podobně. Přecejen jsme pořád lidé a budeme rádi za pomoc.

 

14) Jaké jsou dle Vašeho názoru přednosti naší MŠ?

  • kamarádský vztah k dětem, zázemí a vybavení, personální obsazení, milé učitelky, přátelské a vstřícné prostředí, sousedství se ZŠ, pestré venkovní zázemí, moderní školka, komunikace, informovanost, přístup učitelek k dětem, fyzická aktivita dětí, klidný a přátelský přístup, ohled na individuální potřeby dítěte, krásné a čisté prostory, fotky na webových stránkách, inspirativní místo pro děti, učení v přírodě a pobyt venku, vzdělání učitelek, různorodost akcí, styl výuky, přístup ke zvířatům
  • „školka není anonymní místo, ale místo bezpečí jak pro děti, tak pro rodiče, velká aktivita v porovnání s jinými MŠ“
  • „atmosféra, nadšení, hravost a vstřícnost, individuální přístup“
  • „hezké prostředí, častý pobyt v přírodě, vysoce kvalitní předškolní příprava, hudební výuka, pes Žvejka“
  • „Jsem ráda za to, že děti mohou být každý den cca 2hodiny venku“
  • „chutná strava, možnost zvířat ve třídě (šneci, Žvejka, rybičky), zdravý rozum v době Kvidové, vybavení pro děti, dárky pro děti k aktivnímu pobytu venku
  • „úprava a vylepšování zahrady, kvalitní výuka, výchova a péče“
  • „vedení dětí k lásce k přírodě, komunikace, vstřícnost, výlety do přírody – možnost opéci si buřty s kamarády, zažít dobrodružství“

 

15) Co byste chtěli, aby se Vaše dítě ve školce naučilo, s čím by se mělo setkat?

  • hraní v kolektivu, samostatnost, komunikace, vyrábění, tancování, učit se to dobré od kamarádů, být odvážné, učit se překonat strach, asertivita, empatie, připravenost do školy, pohybové aktivity, naučit se lépe mluvit, oblékat se, lepší soustředění, více výletů, plavání, styk se zvířaty
  • „samostatnost, spolupráce a podřízení se velitelské roli, práce s vlastními emocemi, řešení každodenních problémů“
  • „setkat se s různými interakcemi se svými vrstevníky – pozitivní i negativní a naučila se na ně reagovat“
  • „začlenit se do kolektivu, být samostatné, ale vědět, že učitel je ten, který vždy pomůže a poradí“

16) Vaše vzkazy, nápady

  • vystoupení v domově pro seniory, návštěva různých pracovišť
  • Děkujeme za typ, potěšíme Vás informací, že v domově pro seniory jsme byly přát hezké Vánoce i nyní v začátku roku s tříkrálovou koledou. Stejně tak jsme byli v dalších pracovištích v Suchdole (školní jídelna, ZŠ, PČR, Trefa, MěÚ, cukrárna, pan Píša, kinotéka, lékárna a další). S domovem pro seniory plánujeme bližší spolupráci
  • „Poděkování paním učitelkám ze třídy Berušek za jejich vstřícnost, zájem, péči, utírání slziček i zadečků a vzdělávání. Paní Alence za milý úsměv, kterým nás ráno vítá ve školce.“
  • moc děkujeme paní Žďárské J
  • „Moc bych ocenila vylepšení v oblasti stravování. Školka by se mohla zapojit do projektu ZDRAVÁ ŠKOLNÍ JÍDELNA (MŠ Planá nad Lužnicí a Soběslav). Inspirativní by mohl být i článek o kuchařkách z MŠ Podlesí a Příbrami na irozhlas.cz nebo kuchař Petr Klíma (Greenwayfood.cz) ze školní jídelny ZŠ Na Hauspaulce. Z půlky tukového rohlíku namazaným tenkou vrstvou marmelády ve třech mikrotenových sáčcích je mi smutno“
  • moc děkujeme za konstruktivní příspěvek a předáme ke zvážení do školní jídelny, jak jsem již výše zmiňovala – v jejich kompetenci je stravování
  • „Dcera je ve školce od září a hodně se rozmluvila, je více společenská“
  • to nás velmi těší
  • docházka specialistů do MŠ (měření zraku, logopedie)
  • na tento nápad se zaměříme. Děkujeme
  • „Pokud možno nerozdělujte děti podle věku, nechte jim maximální možnou svobodu“
  • děkujeme za typ. Školka je od jejího vzniku rozdělovaná podle věku, zvážíme tedy možnosti, jak by bylo možné alespoň jednu třídu ponechat smíšenou.
  • „Třeba nevím, na co má školka tělocvičnu. Nikdy jsem neslyšela, že by tam děti byly. Přitom je tolik skvělých pomůcek na rozvoj rovnováhy a pohybu.“
  • Tělocvična je koncipována jako součást modré třídy Motýlků. Mezonetová třída v horní části není tak prostorná, proto má v dolní části tělocvičnu, aby paní učitelka měla prostor na pohybové činnosti. Tělocvična nám slouží i jako zázemí pro sportovní vybavení, které je dostupné pro celou MŠ. Navštěvovat tělocvičnu je možné i jinými třídami, ale pouze v době, kdy nejsou přítomny děti z Motýlků, aby si děti vzájemně nerušily svůj program.
  • „Dceři se u vás ve školce moc líbí. Každý den mi vypráví zážitky, ať už ve školce ve třídě nebo na procházce. Paní učitelky má moc ráda a i pejska Žvejku. Školku vedete moc hezky a přeji vám spoustu dalších spokojených dětí a rodičů“
  • Moc děkujeme nejen za tato spokojená slova, ale i další pochvaly paním učitelkám. Vaše uznání bereme jako motivaci k další práci

 

Se srdečným pozdravem Mgr. Tereza Macháčková, ředitelka MŠ

Nejnovější příspěvky

  • 🦋Motýlci- Čím budu,až vyrostu👨‍🍳👨‍🚀🧑‍🚒💇‍♀️
  • Společné hraní babiček a dědečků s Ježečky
  • Ježečci si užívají zahradu
  • Velikonoční tvoření u Ježečků
  • Ježečci si hrají s písmenky

Prohlášení o přístupnosti

Zobrazit prohlášení o přístupnosti

Přihlášení pro zaměstnance

© 2023 Mateřská škola Suchdol nad Lužnicí | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme